Félszigetkerülő - Széchenyi István Emlékverseny
September 17. 2016.
Ha egy gyógyszergyár marketing felelőse volnék, a vállalat legerősebb nyugtatóinak hirdetéseit minden bizonnyal a Félszigetkerülő előtt, után, de főleg közben egy kisgéppel röptetném a toporgó mezőny felett, a nevezési csomagba kis termékmintát is helyezve – az idei nem az első alkalom a Tihanyt megkerülő szeptemberi regatták sorában, amikor hasonló gondolatok vernek gyökeret pattanásig feszült, részben már megbomlott elmém mélyén úgy a Hajógyári öböl táján.
Pedig a kezdet ígéretes volt: az időjárás előrejelzések egészen péntekig remek szelet jósoltak, kissé talán túl jót is. Azután az éjjel érkező eső valahogy megtréfálhatta a világot: a reggeli jelentések már csak mutatóban tartalmaztak szelet, azt is jellemzően úgy időzítve, hogy az Asso mezőny és a légmozgás egymást váltva tartózkodjon a Balaton két medencéjében. No, de sebaj – hiszen mégis csak ez az évad egyik utolsó lehetősége vitorlázni egy jót, meseszép környéken, és ismét szenzációs társaságban, többeknek pedig dobogós ranglista helyezések eldöntése is szerepelt a menüben.
A kényeztetően késői rajtra a mezőny jelentős részével együtt egy kissé zord záporfelhő is épp odaért, megadva a lelki alaphangot a nap további részéhez. Szerencsére ez a csapadékgóc kellemesen friss szelet is hozott magával, így remek tempóban tudott elrajtolni a nagyjából 200 résztvevő egység, köztük a nyolc Assoval. De a törpök élete nem csak játék és mese! Ez a lendület még a mezőny elejének is mindössze a THE tájáig tartott, ahonnan aztán megkezdődött a nagy agyvérzés-elkerülő, dobókocka-hajigáló és/vagy „ki nevet a végén” verseny. Az élen a -Félszigetkerülőkön általánosan bevált- parti oldlat választó Fantomasso-BMW-OuSali trió küzdött nagyot már a Csőbe érve, az InflaDeus a zamárdi homokpad felé próbálkozott valami hajtóanyagot találni, a Picabo a félsziget felé kísérletezett, a Voodoo pedig hozzánk -a Fijihez- hasonlóan valahol a kettő közt vergődött a szélcsendben próbált megfelelő szélcsíkokra lelni. A Csimborasszót pedig ekkor még távcsővel se nagyon lehetett felfedezni, annyira nem látszódtak ki a lassan lemaradó mezőnyből.
Mire a Cső kijáratához érünk, szépen összeverődik néhány hajó, felgyűlik egy seregnyi Nautic is, és – mint egy veszélyesebb környéken az éjszaka közepén – még néhányan körbevesznek az egyenként párszáz négyzetméteres bőszeles vitorláikkal. A vérnyomás fokozódik, ahogy igyekszünk átjutni a Tihanyi-szoroson. Mi az „egy lépést se előre, kettőt oldalra” taktikát folytatva szépen sodródunk bele a komp menti nádasba, nem kis riadalmat festve a környékbeli horgászok arcára, miközben tőlünk úgy 12 méterre deckvízzel kerül ki az egész mezőny. Nem baj, még 10 méter, és mi is megkapjuk! Már csak 8 ... 6 ... NA NE! Hát ez a szélcsík felszívódott. Na nem baj, ez a verseny mindig ilyen, lesz itt még egy kupacban az összes Asso – bukik ki belőlünk a korábbi évek Félszigetkerülőinek keserédes tapasztalata. Illetve, bár mindenki más megelőzött, a Csimborasszo még mindig sehol...
A nyugati medencébe érve a mezőny szétszakadni látszik: a BMW az Ou Sali társaságában bő kilométernyire előttünk a nyílt víz felé nyit, a lengedező hátszéllel vélhetően a felsejlő, határozott körvonalú, de még messzi nyugati szél érkezését jelző fodrozódást veszik célba. A többiekhez hasonlóan – némi tanácstalanság taktikai egyeztetés után – a Fijivel a tihanyi nádas felé vesszük az irányt, és szélcsíkról szélcsíkra halzolgatunk lefelé a sajkodi bója felé, a vége felé már olajozott vízen. A pályajelhez érve az eddig élen haladó nyugat felé tartó hajók (BMW, Ou Sali) teljesen megállnak a vízközépen. A bóját elsőnek a Fantomasso majd az Infla Deus veszi, a mi kupacunknak (Picabo, Voodoo, Fiji) a part felől sikerül becsúsznia a fordulóhoz. Ebben a pillanatban a BMW megelégeli az álldogálást, elengedi ezt a rendezvényt és (feltehetően) a földvári hűsítően harmatos poharak felé veszi az irányt. Aztán 5-8 perccel a Fiji bójavétele után a Csimborasszó is feltűnik szemből, szépen halad a bója felé.
A táv felén túlhaladva folytatódik az őrület, el-eltűnő szélcsíkokban 5-10 méterre egymástól elhaladva kerülgetik a hajók az ellenfeleket. Mi a Picaboval legalább ötször cserélünk helyet csak a Csőig. A Fantomasso egész a part alatt halad a túlsó medence felé, a többi egy kupacban lévő hajó tisztes távot tarva a félszigettől csordogál.. aztán elképesztő fordulatot vett a verseny: megérkezik a nyugati szél, és az Ou Sali – szorosan a Csimborasszóval a sarkában a nyugat felől leterjedő zöld csíkba érve kívülről harsogva kezdi megkerülni az egész társaságot! Mire a komp vonalához érünk, gyakorlatilag egy új rajteljárás alakul ki: az összes Asso egység párszáz méteren belül küzd a szélbe rejtett lyukakkal, a félsziget takarásával és időnként egymással is. A nyugat felől érkező széllel szépen meglép az említett két egység, és szorosan a vezető Fantomasso nyomába lépnek. A távolságtartás szépen fizet a keleti medencében, a parttól kissé távolabb az egyenletesebb szélben haladók jutnak előrébb, így végül a lassan hozzánk is leterjedő frissülő és egyenletessé váló szélben az Asso mezőny vége felé befutunk a hajógyárnál rövidített pályán.
Később megtudjuk, az első három hajó (1. Fantomasso, 2. Ou Sali, 3. Csimborasszó) két percen belül befutva bizonyította, hogy a Ki nevet a végént igazából vitorláshajókkal játsszák, jellemzően szeptember közepén, Tihany környékén. Ezúton is óriási gratuláció a legerősebb idegszálakkal megáldott sporttársainknak! Sziasztok!
Melha Marci
-Fiji-
Országos Nagyhajós Bajnokság
I. forduló
August 25-28. 2016
Szeptember első pénteke, kora reggel – az ablakon át moccanás nélkül, lustán lógó fűzfaágak pislognak be. Mi ez az érzés? Mintha már ... nem is olyan régen ... áhá! A déja vu gyorsan megtalálja gyökerét: egy hete épp ugyanilyen kilátástalannak tűnő szélcsenddel idultak a reggeleink a Nagyhajós Bajnokság első fordulója alatt. Szerencsére az időjárás nap, mint nap megemberelte magát az idő előrehaladtával, így végül kellemes brízben, fair körülmények között vitorláztuk le a 8megrendezett futamot.
Mindjárt az elején egy pici kihívással kezdtünk: munkanapon este 9-ig prezentálni Balatonfüreden a teljes legénységet (aktuális hájállapot méricskélés) az összes vitorlával (pecsételés) egyetemben nem feltétlenül egyszerű dolog, a hajónk Füredre érkezése így meg csúszott úgy éjjel fél 2 tájára. Néhány palack furmint és az izgatott várakozás persze átsegített a szélcsendes Kenese-Füred távon. Minden esetre részünkről a Szövetség figyelmébe ajánljuk a korábbi gyakorlat megtartását, miszerint az első versenynapon reggel még legyen egy rövidke lehetőség a nevezési formaságok véglegesítésére.
A verseny előkészítői rendesen kitettek magukért, ez a welcome drinkek mellett a vaskosra sikerült versenyutasítás láttán is biztossá vált. Számtalan féle pályakialakítás, versenyterület és más egyéb rendelkezés hívatott szavatolni a méltó színvonalú regattát, rugalmas eszközrendszert adva a versenyrendezők kezébe. Mindennek tetejébe két német egység is emelte jelenlétével a verseny fényét, a visszatérő vendégek az első napon már rutinosan keresték a segéderőt a bajor hercegi sör hordóinak trélerből való kiemeléséhez.
Sajnos az időjárás az első napon kevésbé érezte szükségét, hogy a maga részét hozzátegye a szervezési munka sikeréhez, így a kezdetben bíztató keleties szélben délben kivitorlázó mezőny a versenyterületre érve szomorúan konstatálhatta a teljes szélcsed beálltát. Kisebb tapogatózás után a pályafelelős partra invitálta a résztvevőket, mint később kiderült, sajnos aznapra végleg. Mi a biztonság kedvéért, pótolandó a hiányzó assos gyakorlatot, a megjelenő kisebb-nagyobb szélcsíkokban még egy könnyed edzést levezényeltünk – hogy e viszonyok közt lehetett-e volna reális futamot tartani, azt a szelet folyamatosan a vízen mérő rendezőség minden bizonnyal jobban látta.
A futam nélkül sokáig eseménytelennek tetsző napot az Asso99 osztály részére Petrányi Zoli a borospincéjében kisebb tárlatvezetéssel és nagyobb lakomával dobta fel, ezúton is óriási köszönet a vendéglátásért és a sok-sok finomságért!
A meteorológia a teljes versenyre folyamatosan csökkenő, délutánra leálló keleties szelet jelzett előre, ennek megfelelően a rendezőség proaktívan – és jegyezzük meg, maximálisan támogatható módon – már a második napon egy órával 9-re előre hozta az első figyelmeztető jelzés időpontját, illetve négyre emelte a napi maximális futamszámot. Ez remek döntésnek bizonyult, hiszen így kettő szép és teljesértékű futamot tudtunk levitorlázni a folyamatosan gyengűlő szélben – a velünk és a 11m OD-vel együtt egy pályán versenyző Elliotok már szinte kisimult vizen fejezték be a maguk második futamát.
A korai rajtokkal és hínárcsomókkal tarkított, kétkörös up&down pályás meneteken a későbbiekben is kiegyensúlyozottan jól vitorlázó Fantomasso és Peecasso húzott be egy-egy futamgyőzelmet. Számunkra pedig tovább tisztul a mezőny ereje, különösen a szoros rajtoknál és bójavételes szituációknál: minden egyes hibát kegyetlenül büntet a lengedező szellő ellenére hatalmas sebességgel elrobogó mezőny!
A második futamot követően a rendezőség ismét a partra vezényli a társaságot, ezúttal az előző napi néhány szélcsík sem teszi tiszteletét a keleti medencében a délután során, így hamarosan a másnapra halasztás következhet. A nyugati medencéből érkező hírek – harsogó szélben meseszép három futam a Nautic osztályoknak – hatására egy ismételten tiszteletre méltó döntés a rendezőségtől: másnap kora reggeli rajt, az úri sport jelleget fokozandó (az újonnan Földvár elé kitalált) Golf pályán fogunk vitorlázni!
E döntés szenzációsnak bizonyult: a szombati napon közel tökéletes szélviszonyok között sikerült három szép futamot rendezni a földvári kikötő és a Cső közötti vízterületen. A helyi rutin fizetett: a három földvári egység – sorrendben a Fantomasso, a BMW és a Picabo – nyerték a futamokat, de nem csak a mezőny élén volt változatos az eredmény, a napi futamok alatt komoly szórással variálta a befutási sorrendet a mezőny. Részünkről kezdtük megtalálni a sebességet, egyre több állítási lehetőség nyert értelmet, és sikerült időnként a mezőny elején vitorlázni – megtisztelő érzés ebben a társaságban! Sajnos e megtiszteltetés okozta lelki hínár mellett teljesen valóságos növényzetet is sikerült összeszedni az egyik kevésbé szerencsés hátszél szakaszban – elmondhatatlanul rossz érzés (eleinte) harmadik helyről nézni az elgyalogló ellenfeleket miközben látszólag semmi sem utal rossz állításra, szélhiányra, másegyéb. A hajó alatti fürdőzés és a tolatások gyakoriságát az eset után tovább sűrítettük... Este a hivatalos rendezvényflekken mellett a bajor kastélysör barnábbik változatában oldódott a hangulat, a német egységekkel a tapasztalatcsere mellett már érintve az ősszel a Chiemsee-n esedékes Európa Kupa előkészületeit.
Az utolsó napon a már jól bevált földvári koncepciót ismételte a rendezőség, ismét nagy sikerrel, és hasonló körülmények között. A BMW meggyőző fölénnyel nyerte az első két futamot, a dobogó harmadik fokáért folytatott harcban azonban az utolsó futam megnyerésével a BDO kerekedett felül, előttük az összesen nyolc futam levitorlázását követően a Fantomasso nyerte a 2016. évi Asso99 Bajnokságot Majthényi Szabolccsal a kormánynál, az ezüstérem a mindössze két ponttal lemaradó Peecasso-é Nyári Zsolt vezetésével.
Összegzésül: a bizonytalan szélviszonyok közepette a rendezőség minden tőle telhetőt megtéve végül is egy második kiesőre is elegendő futamszámot tudott produkálni, amelyért mindenképp dícséret illeti Sipit, Böröcz Bencét és csapatukat.
A Fiji számára pedig a díjkiosztón túl nem maradt más hátra, mint a verseny körülményeire nagyszerűen rímelő hat és fél órás csordogálás Füredről haza Kenesére.
Köszönjük a nagyszerű versenyt, sok türelmet mindenkinek a következő vízreszállásig!
Fiji Asso99 HUN-63/1231
One Desing Trophy - III. forduló
Balatonföldvár Spartacus
June 25-26. 2016
Június 25-26-án került megrendezésre a One Designe Trophy vesenysorozat következő fordulója a balatonfödvári Spartacus Vitorlás Egylet rende-zésében. Ez a verseny is beszámított a Magyar Vitorlás Szövetség ranglista versenyébe és természetesen a DELL Asso99 Cup Series 2016 sorozatba is. Vagyis kiemelt verseny volt.
Ezen a verseny is nyolc volt a minimálisan elvárlt induló szám. A flotta két meghatározó tagjának kiesése ellenére is sikerült hoznunk az elvártakat, így nyolc hajó nevezett és állt fel a start vonal mentén.
Nevezett hajók:
A tervezett hét futamból sikerült mind a hetet megtartani, mely végeredményei itt láthatóak.
Ez a verseny is a meghatározó ranglista versenyek közé tartozott, így már péntek este elkezdtek érkezni a hajók és már péntek este egy kellemes kikötői hangulatban telt. Mindenki várta a másnapi jó időt.
Másnap reggel a jó időre nem is lehetett panasz. Korán reggel felkelt a nap és már sütött is. A hétvégi előre jelzések elég változatosak voltak a különböző fórumokon, ám a kánikulát illetően mindenki egyet értett. Azt viszont tudjuk, hogy a kánikula nem jár egyedül… a szélcsendet is magával hozz. Elég nagy is volt az aggódás, hogy ne legyen igazunk. Az ember nem szereti, amikor nincs igaza, ám most nagyon örültünk neki. Az első futam máris egy friss négyes északi szélben kezdődött. Több hajó az első kreuz szakaszra fokkot húzott génua helyett. A rajt sima volt, senki nem volt korai rajtos. A mozgás még egy kicsit reggeli volt, így egy-két fordulóra mindenkinek szüksége volt, hogy felvegye az üzemi hőmérsékletet és bemelegedjenek az izmok. Az izmokkal együtt az idő is gyorsan melegedett és csakhamar már 30 fok Celsius környékén mozgott. A futam végéhez közeledve a vezető hajón kisebb gondolkodás ütötte fel a fejét, ugyanis a hivatalos pálya rajz a befutót a zsűri hajó luv oldalán jelezte, ám ott egy darab bója sem volt. A zsűri hajó szél alatti oldalán egy jó vágású piros kis bója osonkodott Dél felé… az északi szélben. A tetejében egy herzig kis kék zászlóval. Ennek pedig a fele sem tréfa – gondolták -, uccu neki! Elindultak a zsűri hajó déli oldal felé egy futatott félszeles befutóra szerelve. Pár perc múlva be is futottak és a többiek pedig utánuk. Utólag tudtuk meg, hogy bóját rögzíteni hivatott horgony beleakadt a bóját függőlegesen tartó súlyt rögzítő kötélbe, így a bója konkrétan nem került lehorgonyzásra és annak rendje és módja vitte magával az áramlás. Szerencsére mindenki feltalálta magát és követte a logikát – meg a bóját :)
A második futamra kisebb aggódás ütötte fel a fejét, hogy esetleg a szél erőség alább hagy. A fokkok le… a génuák felszerelésre kerültek. Tovább tetézte az aggódást, hogy a zsűri elkezdte áthelyezni a pályát, ami természetesen további időveszteséget jelentett. Szerencsénkre a szél kitartóan fújt. Ugyan már csak egy kellemes hármas… és kissé déliesebb, de még mindig lazán három trapézos szél volt, amiben egy második futamot vígan lebonyolított a zsűri.
A harmadik futamra a szél kissé vissza erősödött és keletiesedett. A rajtnál kisebb tülekedés alakult ki, mely következtében több kormányos közeli hozzátartozója csuklani kezdett. Ettől függetlenül – és a zsűri egyetértésével – a rajt szabályos volt és mindenki jó sebességgel indult a cső felé kirakott kreuz bója irányába. Nehezítő tényező volt, hogy a jó időnek nem csak mi örültünk, hanem számos turista hajó is, melyek a pálya közepén történő stabil horgonyzással adták tudtunkra, hogy márpedig itt strand idő van.
A negyedik futamra nem csak a hőmérséklet, de a szélerősség is emelkedett és már egy kisebb ötös szélben kezdtünk neki a nap utolsó start procedúrájának. A szél ekkor már majdnem a fokkra váltás határán volt, kb olyan 14-15 csomó. Mivel már mindenki üzemi hőmérsékleten pörgött, így végül is mindenki a génuánál maradt. Keleti élénk szélben vágott neki a csapat a távnak. Szerencsére a szél végig kitartott és mindenki a lehetőségeihez képest hamar végig futott a pályán. A versenynap véget ért az célként elért négy futammal. Irány a part és büfé, mivel mindenki meglehetősen dehidratálódott a nagyjából negyven fokos hőmérsékleten (napon).
Az ideális időjárásnak köszönhetően már meglehetősen korán partot értünk, így a lelkes football durkkerek már a láthatták a délutáni meccset. A többiek pedig élvezhették a Spartacus Vitorlás Egylet és a szponzorok vendégszeretetét. Az esti vacsora, szokásos műanyag tányéros pörköltes sorban állós helyett… ültetett vacsorává nőtte ki magát, ami szemmel látható színvonal növekedést adott a parti eseményeknek. A vacsorát követően két táborra szakadtak a résztvevők. Az egyik csapat mecset nézet a másik pedig táncparketten és az asztaloknál érezte jól magát. Egészen az este megérkező, rövid, ám annál intenzívebb zivatarig. Ezt követően többen úgy gondolták, hogy jobb ha fedett helyre vonulnak… és át tették székhelyüket a Public névre keresztelt, méltán világhírű balatonföldvári férfi megőrzőbe, ahol hajnalig tartott a mulatság.
Másnap, újra verőfényes és viharkároktól tarkított reggelre ébredt a mezőny. A szél nem volt olyan határozott mint az előző nap, ám még mindig kitartónak tűnt. Az zsűri úgy döntött, hogy a pályát a Sparitól Nyugatra kb egy km-re és a parttól kb. szintén egy km-re rakja fel és állítólag 3 fokra tűzte ki a kreuz bóját. Úgy néz ki, hogy ez az információ nem mindenkihez jutott el, mert a versenyt és a futamot is vezető hajó élesen Északnak tartott, ám a kelleténél talán élesebben, és amikor észre vették, hogy rossz bójára mennek, kihaulzoltak és kiálltak. Így be is gyűjtötték a jól megérdemelt kilenc pontjukat. A tanácstalanság nem volt teljesen alaptalan, mivel a futamot később végig nézve látható volt, hogy az szél annyira elfordult – vagy a bója nem 3 fokon volt, ezt már soha nem fogjuk megtudni –, hogy az egyes szakaszok egy takkosak lettek.
A futamot a BMW Sailing Team nyerte… volna, ám a beérkezéskor közölték velük, hogy korai rajtosok voltak, így nem érvényes a futamuk. Cserébe viszont ők is kilenc ponttal gazdagodtak. Sajnálatos módon így járt a Voodoo is. Vagyis ebben a futamban több probléma történt, mint a két versenynap alatt együttvéve.
A második futam már lényegesen probléma mentesebben zajlott… volna. Ám ez a futam is szolágált némi meglepetéssel. Először a zsűri áttűzte a pályát és egy kicsit talán meg is nyújtotta. A teljes mezőny becsülettel küzdött az elemekkel, ám amikor az utolsó bő szeles szakaszról a vezető hajó fordult volna ki a félszeles szakaszra, három lövést hallottak. Nem tűnt túl logikusnak, hiszen semmi nem indokolta a futam törlését és a szokásos Kaltenberger-es zászlót sem húzta fel senki. Ettől függetlenül a zsűri felszedte a befutó bóját és a második futam elmaradt. Ez minden assos számára kissé érthetetlen volt, mivel az utolsó 300m lett volna vissza egy érékelhető futamból.
A harmadik futamra – ami végül is a második lett – a zsűri felvitte a pályát a cső bejáratától Nyugatra. A két pálya – finoman szólva sem – helyezkedett el messze egymástól. A szél kezdett alább hagyni, mindenki érezte, hogy igyekezni kell. A futam egy gyenge hármas ÉK-i szélben zajlott. A befutást követően a verseny rendezőség jelezte, hogy nem rohanjon senki sehova, mert terveznek még egy utolsó értékelhető futamot. Szerencsére nem vártuk meg, míg minden hajóosztály befutásra kerül, hanem jó érzékkel és egy gyors ráindítással, bevágtunk a nyolcasok második köre elé. Szerencsére ez a futam is végig tudott menni így mindenki örömére hét érvényes futam került sor az eredményhirdetésre.
One Desing Trophy - II. forduló
Csopak Kereked
June 04-05. 2016
Június 4-5-én került megrendezésre a One Design Trophy versenysorozat második fordulója Csopakon a Kereked Vitrolás Klubban. Ez a verseny volt a DELL ASSO99 Ranglista Sorozat második fordulója is, valamint az első pályaverseny. Mindezek mellett ez a verseny volt az első, a szövetségnél is jegyzett randlista versenyek sorában, melyen legalább nyolc hajónak kellett indulnia
Az egyik legfontosabb kritériumot, miszerint is, hogy legalább nyolc hajó nevezzen, messze a várakozások felett teljesítette az osztály. A nevezési listán ugyanis tíz név diszelgett. Már ezért is külön köszönet jár minden résztvevőnek, hogy a februári osztálygyűlésen megtett ígéretét mindenki be is tartotta. Még azok a versenytársak is eljöttek, akik inkább a túraversenyeket részesítik előnyben. Köszönjük. Nevezett hajók listáját a lenti táblázatban láthatjátok.
Már péntek este nagy sürgés forgás kerekedett a rendező klubban, mivel hajók java részt kezdtek megérkezni. Jöttek a földváriak... Csorogtak befelé a hajók Keneséről, de még az alsóörsiek is igyekeztek időbe megérkezni. Általában két okból szoktak a távolibb kikötők versenyzői megérkezni előző este. Egy, hogy nagyon lelkesek és már a verseny előtti estét is verseny(zői) légkörben akarják tölteni, a másik pedig, hogy úgy számolnak, hogy másnap meglehetősen kevés szél lesz és nem akarnak lekésni a rajtról. A mi esetünk most mind a két ok fent állt.
Szombat reggel verőfényes napsütésre ébredtünk és reggeli után vidáman ballagtunk a kikötőbe. Út közben már láttuk, hogy nagyon nem kell kapkodni a lábunkat, mert nagyjából tükör sima volt a csopak előtti vízterület. Sokszor utáljuk, amikor igazunk van... ez is egy ilyen alkalom volt. Kilenc órakor a Jury két hangos sípszóval jelezte a mezőny számára, hogy parti halasztás és a helyi büfé módszeres fosztogatása veszi kezdetét. Eközben a vízen némi szél kezdett kialakulni, ám ezek java részt csak a környéken mozgó zivatar cellák hatására jöttek létre. Egy-két lelkes sporttárs kiszaladt a vízre, hogy gyakorlással üssék el addig is az időt, ami így a verseny szezon kezdetén nem is olyan rossz ötlet. Ezen kívül, meg ha már úgyis ott vannak a helyszínen, hát kihasználnak minden adandó alkalmat.
A lelkeseket aztán kb. fél óra elteltével, követte a Jury is és ők is vízre szálltak. Indult a szél keresés és várakozás. A zivatar cellák fel s alá járkáltak a Tihany, Füred, Alsóörs útvonalon, ám a csopaki rész valamiért érintetlen maradt (egy darabig). Aztán kb. dél és a Bahart kikötő magasságában, minket is elkapott egy zivatar cella része, ami éppen csak annyira volt kellemetlen, hogy mindenkinek fel kellett venni a vízhatlanját, vagyis mindenkinek, aki hozott magával, mert többen nem gondolták komolyan, hogy esni is fog esetleg az eső és így a technikai ruházatot - az érdeklődés hiányára való tekintettel - otthon hagyták.
A záporral együtt elvonult annak a reménye is, hogy a közeli jövőben futamot tudjon indítani a rendezőség, így egy bánatos gumi motoros indult keresztül a mezőnyön és mindenkinek a part felé mutatott, majd újra előkerült egy csíkos trikó a rendezői motoroson és újabb két sípszó jelezte, hogy parti halasztás mellett döntött a vezetőség. A parti halasztást követően a Jury délután négy órakor véget vetett a szombati versenynapnak. Az elveszített versenynap pótlása érdekében a rendezőség minden erőfeszítést megtett. Többek között, hogy lehetőség legyen minél több futamot lebonyolítani még a reggeli friss időben, így a vasárnapi első futam rajtját reggel kilenc órára hozták előre.
A versenynap lezártát követően került sor az év első hivatalos Asso csapatépítő összejövetelére a kerekedi klubhelyiségben, ahol Vadnai Tamás, az osztály kapitánya köszöntette az egybegyűlteket, valamint tartott egy rövid megemlékezést az idei tervekről és kihívásokról. Ezek után Dienes-Oehm Tivadar, a DELL Magyarország ügyvezetője, az idei ranglista sorozat szponzora intézett pár kedves szót a csapathoz, valamint támogatásáról biztosította az ASSO osztályt. Ezek után Petrányi Zoli jóvoltából egy kellemes borozgatás és beszélgetés vette kezdetét, ami még a vacsora elfogyasztása alatt is folyamatosan zajlott.
A vasárnap reggel is gyönyörű szép napsütéssel fogadott minket. Még nagyobb lett volna az örömünk, ha szelet is adnak mellé az égiek, ám a nagy örömködés most elmaradt. Újra tükör sima víz fogadott minket a parton. Mintha csak a tegnapi lemezt tették volna fel újra. Újabb parti halasztással kezdtünk. Vasárnap már a lelkesek sem mentek ki gyakorolni. Na nem azért mert ma már nem lettek volna olyan lelkesek, de vasárnap reggel még annyi szél sem volt, mint előző nap. A rendezőség jó taktikai érzékkel, fél tízkor levette a halasztás zászlót és mindenkit kiterelt a vízre. Nem mintha már lett volna szél, de ha kialakul valami, akkor ott vagyunk egyből a vízen és 15 percen belül rajt eljárást lehet indítani. Ugyanehhez a partról, egy órára van szükség. A rendezőség minden igyekezete és szakmai felkészültsége ellenére, a vasárnapi nap alkalmatlan volt akár egyetlen futam lebonyolítására is. Dél felé közeledve a mezőny egy része tüntető jelleggel elkezdett a part felé osonkodni. A rendezőség pedig 12:45-kor lelőtte a versenynapot. Így a csopaki forduló futam eredmények nélkül zárult, ám a parti események is biztosan maradandó élményeket nyújtottak az összes résztvevő számára, valamint nagyon jó érzés volt látni, hogy jó irányba indult el az ASSO társadalom, így remélhetőleg újra nagy létszámú, élvezetes versenyekben lesz része minden résztvevőnek. Csak így tovább!!!
Köszönjük mindenkinek a részvételt. Találkozunk június 25-án Balatonföldváron, a One Design Trophy harmadik fordulóján.
2016. évi Balatoni Évadnyitó DO-Q-MENT GreenArchive Nagydíj
May 06, 2016
Szombaton lezajlott az idei első Ranglista verseny, a 2016. évi Balatoni Évadnyitó.Több mint 150 hajó állt rajthoz, mely közül öt asso volt. A futam, az ünnepi ceremónia és a Balaton megkoszorúzását követően, tizenkét órakor vette kezdetét. A futammal hivatalosan is elindult a 2016. évi DELL ASSO99 Ranglista Versenysorozat.
A mezőny gyenge K-ÉK-i szélben indult Alsóörs felé. Mire a (z Asso) mezőny elhagyta a csopaki strand magasságát, a szél kezdet kissé frissülni, melynek köszönhetően egy egész kellemes éles menet alakult ki a kreuz bolyáig.Az alsóörsi fordító bója kettőst követően egy bőszeles szakasz következett. Eddigre egy erős kettes, gyenge hármas baufort szél fújt. Ezen a szakaszon az assok sokat hoztak mezőnyön és simán lépést tartottak az egytestű hajók élmezőnyével.
Az Öreg-Tihanyai 2-es számú bója után már csak egy rövid futatott félszeles szakasz várt a versenyzőkre, melyet egyes hajók genuaval, mások spinakkerrel (ízlés szerint) tettek meg.
Az idei első ranglista soroló verseny győztese a Malytényi Szabolcs kormányozta Fantomasso lett. Vesztese nem volt, mert a gyönyörű időben és kialakult nagyszerű szélben, mindenki nagyszerűt vitorlázott.
ASSO Osztálygyűlés
February 18, 2016
Napirendi pontok
-
Ranglista vándordíj ünnepélyes átadása a 2015 év győztesének.
-
2016 évi Ranglista versenyek meghatározása
-
Programtervezet megvitatása az osztály fejlesztése céljából
-
Tisztújítás
Az osztálygyűlésen, meghívásunkat elfogadva, megjelent az MVSZ elnökségi tagja Brencsán Ábel, aki kifejtette, hogy az asso osztályban maradásához min. 4 versenyt kell produkálni min. 8 indulóval.
A gyűlés tizenhat fő részvételével lett megtartva, a következő hajók képviseletében:
-
HUN-134 BMW S.T. Vadnai Tamás
-
HUN-126 Equilor Szécsényi Bálint
-
HUN- 93 Ou Sali Váradi Márton
-
HUN- 93 Ou Sali Csúry Zoltán
-
HUN- 111 100% Paksi Álmos
-
HUN-101 Tomahawk Kántás Gyula
-
HUN-123 Picabo Zsombok Imre
-
HUN-90 Voodoo Fekete Gábor
-
HUN-139 Peecasso Szaplonczay Péter
-
HUN-139 Peecasso Petrányi Zoltán
-
HUN-139 Peecasso Nyári Zsolt
-
HUN-127 BDO Bartos Zoltán
-
HUN-133 Infla Deus Detre Szabolcs
-
HUN-143 Csimborasszó ifj. Fazakas György
-
HUN-104 Fantomasso Széll Péter
1. Ünnepélyesen átadásra került a vándordíj a 2015 évi győztesnek, amelyet első ízben a Peecasso csapat nyert.
2. Hosszú vitában a 2016 évi Ranglista versenyek következők szerint került megszavazásra:
- A 2016-os évi ranglista versenyek három túra- és öt pályaversenyből fognak állni.
Ezek közül hat számit bele a végeredménybe.
- A négy lehetséges túraverseny közül a legtöbb szavazatot az Évadnyitó, Kékszalag,
és Félszigetkerülő kapta.
A ranglista versenyek sorrendben tehát a következők lesznek:
1. Balatoni évadnyitó Balatonfüred 2016. május 7
2. Kereked OD kupa II. Csopak 2016. június 4-5
3. Raiffeisen B. Kupa OD kupa III. Földvár 2016. június 25-26
4. Kékszalag Balatonfüred 2016. július 14-17
5. Spartacus NH Kupa Földvár 2016. július 23-24
6. Füred Kupa OD kupa IV Balatonfüred 2016. augusztus 13-14
7. Asso99 OB Balatonfüred 2016. augusztus 24-28
8. Félszugetkerülő Balatonfüred 2016. szeptember 17
3. Elhatároztuk és megszavaztuk, hogy Baráth Gábort (Brigi) megbizzuk osztály titkári teendőkkel.
Feladata lesz a következő:
-
az assosok versenyen való részvételét inspirálni, tartalék legénység szervezésével
-
külön ifjusági asso versenyek szervezése, felajánlott hajókkal, amelyeken 1-2 fő ott lesz az eredeti csapatból.
-
Minden hajó évi 30 ezer Ft-ot fizet be egy közös kasszába, amit Kántás Gyula fog kezelni.
-
Rögzitettük, hogy a Csopaki versenyen osztály-összejövetelt tartunk Petrányiék boros pincéjében.
-
Mindenki megfogadta, hogy fokozza aktívitását a jövőben az osztály felvirágoztatása érdekében.
4. A közgyűlés Vadnai Tamást választotta meg Osztálykapitánynak, kinek azúton is Gratulálunk és sok sikert kívánunk a munkájához.
Az osztály vezetősége nevében meghirdetem az éves gyűlésünket 2016 február 18-ára. Megszokott helyen a Víghajós John Bull Pub-ban (Budapest, Budaörsi út 7.) 17.30 órától tartanánk a megbeszélést.
Napirendi pontok:
-
Ranglista vándordíj ünnepélyes átadása a 2015 év győztesének.
-
2016 évi Ranglista versenyek meghatározása
-
Programtervezet megvitatása az osztály fejlesztése céljából
-
Tisztújítás
Az elmúlt hónapokban Vadnai Tamás, Kántás Gyula és a Detre fivérek komolyan foglalkoztak az osztály jövőjével, megkerestek több hajó tulajdonost, csapatkapitányt és a beszélgetések eredményeként született meg egy Programtervezet. Megkérnélek benneteket, hogy gyertek el folytassuk, alakítsuk ki közösen az ASSO osztály jövőjét.
Üdvözlettel:
Petrányi Zoltán
Ranglista verseny 2015
A Peecasso csapat első alakalommal, mint a Ranglistaverseny győztese, egy évre megőrizheti a Paksi Álmos által, 2007-ben alapított Asso99 Ranglista Vándordíj emlékplakettet.
A 2015 évi ranglista verseny győztese a
Peecasso HUN-139 csapat
Kormányos : Nyári Zsolt (the)
Második: BMW Sailing Team HUN-134 csapat
Korm: Vadnai Tamás (Asso YC)
Harmadik: FANTOMASSO HUN-104 csapat
Korm: Majthényi Szabolcs (SPVE)
Őszi Regatta
October 16, 2015
Az Őszi Regattán 35 egység állt rajhoz október 17-én, szombaton Balatonkenesén.
A 10:00 órás rajtnál kellemes, 5-6 csomós északi szél fújt.
A leggyorsabb egység a Detre Szabolcs kormányozta Infladeus nevű Asso volt, aki 3 óra 18 perces vitorlázás után teljesítette a Balatonkenese-Balatonaliga-Siófok-Balatonalmádi-Balatonkenese pályát.
A kezdetben biztatóan fújdogáló szél dél körül picit legyengült, de aztán újra frissült, így a mezőny ügyesen taktikázó döntő része sikeresen teljesítette limit időn belül a távot.
A YSI kategóriát Lacsny Gergely Kis Boleró nevű hajójával nyerte, a YSII-es kategóriában a győztes a Redrow nevű J24-es lett, Szántó Misi kormányzásával, a legnépesebb Nautic osztályban pedig, Jánoky Lászlóék lettek az elsők a Fanatic nevű hajóval.